7 Ekim 2016 Cuma

Pekmezli Armut Tatlısı



Meyve tatlılarını seviyorum.Hem hafif hemde biraz daha sağlıklı.Bu tatlı ise tamamen pekmez ile pişiyor.Aromasından bahsetmek bile istemiyorum.

Mutlu bir hafta sonu diliyorum.


Malzemeler:

  • 4 adet büyük Armut (küçük ise 5 adet)
  • 1 su bardağı pekmez
  • 1 su bardağı su
  • 1 adet kabuk tarçın
  • 3-4 adet karanfil
  • 1 tatlı kaşığı nişasta Kalecik
  • Kıyılmış Fındık Fiskobirlik


Yapılışı:
  • Armutların saplarına dokunmadan kabuklarını soyun.
  • Alt taraftan çekirdek kısmını kaşık ve bıçak yardımı ile oyun.(Ben oymadan hazırladım)
  • Tencereye dik olarak koyun.
  • Üzerine pekmez,su,karanfil ve kabuk tarçını ekleyerek ocağa alın.
  • 5 dk kaynadıktan sonra yan yatırın ve ara ara çevirerek armutları pişirin.
  • Armutlar piştikten sonra soğumaya alın.
  • Oyduğunuz iç kısıma kıyılmış fındık doldurun.
  • Kaymak,dondurma nasıl arzu ederseniz o şekilde servis edebilirsiniz.
  • Tencerede kalan suyu süzün içerisine 1 tatlı kaşığı nişasta koyun pişirin.
  • Armutları servis ederken mutlaka suyundan ekleyin.

Kaynak:Sibelyalçın.com

1 yorum :

Blog hesabi olmayanlar arkadaşlar, yorum yazmak isterseniz:anonim bölümünü işaretledikten sonra yorumunuzu yazabilirsiniz.Adınızı yazmayı unutmayın.
Teşekkürler.