1 Kasım 2013 Cuma

Sütlü İrmik Tatlısı


Hemen hemen herkesin sık yaptığı bir tarif aslında.Bilmeyen de pek yoktur.Ama çok sert kıvamda yapıldı zaman tercih etmiyorum.Kıvamı biraz daha yumuşak olmalı bana göre.

Şimdiye kadar çok fazla yapmamamın sebebi de budur.Hatta daha da yumuşak bir kıvamda hazırlayarak tek kişilik kuplarda yapmayı planlıyorum.

Umarım deneyip beğenirsiniz.

Keyif dolu bir hafta sonu sizlerin olsun.


Malzemeler:

  • 5 su bardağı süt
  • Yarım su bardağından biraz fazla toz şeker
  • 1 paket vanilya
  • 1 limon kabuğu rendesi
  • 8 yemek kaşığı irmik (biraz daha katı kıvamlı seviyorsanız 1 kaşık daha ekleyebilirsiniz)

Üzeri için:
  • Kakaolu kek yada kakaolu bisküvi kırıntısı
  • Tarçın
Yapılışı:
  • Tencereye süt,irmik,şeker ekleyin.
  • Orta ateşli ocakta sürekli karıştırarak muhallebi kıvamına gelmesini sağlayın.
  • Vanilya ve ince rendelenmiş limon kabuğunu ekleyin.
  • Kıvamı çok yoğun olmayacak irmik bekledikçe kendini çekecektir.
  • Küçük yuvarlak bir kabı sudan geçirin.
  • Muhallebiyi kalıba boşaltın.
  • Üzerine kek yada bisküvi tozunu tarçın ekleyerek her yerine gelecek şekilde ekleyin.
  • Buzdolabında 4-5 saat dinlendirin.
  • Dilimleyerek servis edin.



Gürallar ArtCraft ürünlerine buradan ulaşabilirsiniz.

8 yorum :

  1. ben irmik oldugunu tahmin ettim üstündekini edememiştim kesinlikle yapacagım ellerine saglık safiye acar tok

    YanıtlaSil
  2. çok severim
    nefis görünüyor - denemek lazım:))

    YanıtlaSil
  3. eLLERİNE SAĞLIK baharcım.Bende çok sert sevmiyorum.

    YanıtlaSil
  4. merhaba canım
    öncelikle eline sağlık çok güzel görünüyor
    bu tatlı mutlaka herkesin yaptığı bir tatlı seninde dediğin gibi,eskii çokk eski gençlik yıllarımda benimde ilk öğrendiğim tatlılardandır kendisi bende senin gibi çok katı tercih etmiyorum.

    sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
  5. Canım merhaba hem hafif hemde çok kolay mukonun dediği gibi herkezin çok sevdiği bir tatlı ellerine sağlık nefis görünüyor

    YanıtlaSil
  6. Ben denemeden önce bişi sormak istiyorum. Bildiğimiz dondurmalı irmik tatlısı ile bir yakınlığı varmı tat olarak. Dondurmalı irmiğe bayılırım. Bunu da sevebilir miyim acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dondurmalı irmik tatlısı bana göre daha güzel.Bu irmikli muhallebi tadında.:)
      sevgiler

      Sil
  7. ev sahibini kurtaran bir tarif bana göre. sıkışık anların kahramanıı.
    eline sağlık

    YanıtlaSil

Blog hesabi olmayanlar arkadaşlar, yorum yazmak isterseniz:anonim bölümünü işaretledikten sonra yorumunuzu yazabilirsiniz.Adınızı yazmayı unutmayın.
Teşekkürler.