7 Eylül 2013 Cumartesi

Etli Nohut


Kuru Fasulye bizim evin en sevilenleri arasındadır.Eşim ve kızım Nohut yemeğini hiç sevmez.Ben çok severim.

Bugün etli olarak hazırladım ve kafaya koydum bu yemeği eşime sevdireceğim:)

Keyif dolu bir hafta sonu diliyorum.


Malzemeler:

  • 2 su bardağı Nohut
  • 1 kuru soğan
  • 200 gr kuşbaşı doğranmış et
  • 1 türk kahve fincanı zeytinyağı
  • 1 yemek kaşığı dolusu domates salçası
  • Tuz,karabiber,pul biber
  • 3,5-4 su bardağı sıcak su

Yapılışı:
  • 2 su bardağı nohutu tencereye alın üzerine sıcak su ekleyin.
  • 5 dk kaynatın ve altını kapatın.
  • 1 gece bekletin.
  • Etleri kuşbaşı doğrayın başka bir tencereye alın az su ekleyerek ön pişirme yapın.
  • Düdüklü tencereye zeytinyağı ekleyin.
  • Kuru soğanı yemeklik doğrayın kavurun.
  • Salçayı ekleyin.
  • Nohutu süzün ve tencereye alın.
  • Bütün karışımı 5 dk kavurun.
  • Haşlanmış etleri ekleyin.
  • Tuz ve baharatları ilave ederek sıcak suyunu ekleyin.
  • Tencerenin kapağını kapatın.Pişmeye bırakın.
  • Her nohutun pişme süresi farklıdır.Orta ateşte kontrollü olarak pişirin.
  • Düdüklü tencerede 20-25 dk benim kullandığım nohut için yeterli geldi.




Gürallar ArtCraft ürünlerine buradan ulaşabilirsiniz.

Keramika ürünlerine buradan ulaşabilirsiniz.

6 yorum :

  1. Bizde de durum aynı.evdekiler sevmez ama ben çok severim.Haliyle çok sık yapmam.Tek kelime ile nefis görünüyor.eline emegine saglık.Afiyet olsun..

    YanıtlaSil
  2. Nohutta sunum da şahane olmuş canım ellerine sağlık...
    Afiyet bal , kaymak olsun...
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  3. Aslında nohutu sevmeyen çok azdır. Hele sizin gibi etli falan olursa süper olur. Zaten görüntü de çok güzel. Yanında pilav ve cacıkla yenmez mi? Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. nohut sevilmez mi?? aa hele bu güzel görüntülü nohut, eline sağlık.

    YanıtlaSil
  5. her nedense bu sözü çok duyuyorum genelde eşler kuru fasulye bayanlar ise nohut seviyor yada bana öyle geliyor
    her neyse ben de çok severim etli nohutu hatta annem eskiden kemikli etlerden yapardı öyle de güzel olurdu
    eline sağlık baharım
    mutlu pazarlar

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık canım nefis görünüyor helede etli nohut yenmezmi hiiiiç hele bide bol kimyonlu offff pirinç pilavının üzerinede çok yakışıyor

    YanıtlaSil

Blog hesabi olmayanlar arkadaşlar, yorum yazmak isterseniz:anonim bölümünü işaretledikten sonra yorumunuzu yazabilirsiniz.Adınızı yazmayı unutmayın.
Teşekkürler.