2 Kasım 2012 Cuma

Mantılı Çorba



Sevgili Nermin'den öğrendiğim nefis bir çorba.Kendisi ne zaman yapsa sağ olsun hep getirir bize de.Bu kez sizlerle paylaşmak için ben hazırladım.Siz de şimdiye kadar yapmadıysanız mutlaka tavsiye ederim.Ekşili ve acılı nefis oluyor.

Malzemeler:
  • 1 adet kuru soğan
  • 1 türk kahve fincanı sıvı yağ
  • 4 diş sarımsak
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 2 su bardağı haşlanmış nohut
  • 2 su bardağı mantı
  • 5-6 su bardağı sıcak su
  • Tuz,karabiber,pul biber,kuru nane
  • 3 yemek kaşığı nar ekşisi


Yapılışı:
  • Sıvı yağı tencereye alın.
  • Kuru soğanı yemeklik çok ince doğrayın.
  • Sarımsakları havanda ezin ve ekleyin.
  • İyice kavurduktan sonra salçayı ekleyin.
  • 1-2 dk salçayı da kavurduktan sonra sıcak suyunu ekleyin.
  • Mantı ve haşlanmış nohut ilave edin ve mantılar pişene kadar ara ara karıştırın.
  • Baharatlarını ve nar eşkisini de ekleyerek servis edin.





Keramika ürünleri için buraya bakabilirsiniz.

10 yorum :

  1. çok severim ellerine sağlık canım harika bir sunumla nefis görünüyor

    YanıtlaSil
  2. Baharcığım bu akşam bize gelen kızımın arkadaşları için bende mantılı çorba yapmıştım. Gerçekten çok nefis oluyor afiyet bal şeker olsun yiyenlere ellerine sağlık sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık canım gaziantep,kilis te yemek yerine de geçer bu tarif be de mantılı çorba diyorum denemeyenler ben de öneriyorum mutlaka deneyin nefitir.
    afiyet bal olsun canım sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. çok severim bu çorbayı ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  5. Baharım dediğin gibi çorba zamanı geldi. Bu çorba nefis olur. Benim Malatyalı bir arkadaşım yapardı.
    Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  6. manti,corba ve nar eksisi bana cok lezzetli seyler cagristirdi;denenilesi bir tarif,ellerine saglik,sevgilerle....

    YanıtlaSil
  7. Bahar'cım bizim evde çok sık yapılır ellerine sağlık sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. mantıyı hiç böyle denemedim. ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  9. Ellerinize sağlık.Bizim oralarda Adana'ya ait adı yüksük çorbasıdır.Her ne kadar yemek gibi olsa da çorba yerine yapılır.Bir de mutlaka nar ekşisi yerine sumak ekşisi eklenir...

    YanıtlaSil
  10. Çok lezziz gözüküyor
    ye beni diyor
    ellerine saĝlık
    :-)))

    YanıtlaSil

Blog hesabi olmayanlar arkadaşlar, yorum yazmak isterseniz:anonim bölümünü işaretledikten sonra yorumunuzu yazabilirsiniz.Adınızı yazmayı unutmayın.
Teşekkürler.