31 Ekim 2011 Pazartesi

Çemenli Pizza



Malzemeler:
  • 2 su bardağı ılık süt
  • 1 su bardağı ılık su
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 1 paket yaş maya
  • 1,5 tatlı kaşığı tuz
  • 3 tatlı kaşığı toz şeker
  • 7-8 su bardağına yakın un
Üzeri için:

Yapılışı:
  • Yoğurma kabına ılık süt ve suyu ekleyerek yaş mayayı eritin.
  • Sıvı yağ,tuz,şeker ilave edin.
  • Yavaş yavaş un ilave ederek az ele yapışan yumuşak bir hamur hazırlayın.
  • Ilık bir ortamda iki katına çıkana kadar hamuru mayalandırın.
  • Ceviz büyüklüğünde parçalar koparın,tezgahın üzerinde yuvarlayın.
  • Elinizle ortasına bastırarak çukur yapın.
  • Çay kaşığı ile çemen sürün.
  • Önceden ısınmış 180 derece fırında kızarana kadar pişirin.

15 yorum :

  1. Bahar'ım eline sağlık. Çemen baharatını toz olarak biliyorum, bir de pastırma üstünde olan var. Onu kullandın anladığım.

    YanıtlaSil
  2. Baharcığım harika bir lezzet ellerine sağlık görüntüde nefis:)

    YanıtlaSil
  3. ellerinize saglik, çok güzel görünüyolar :)

    YanıtlaSil
  4. Baharım hımm degişik olmuş. Ah şu çemenin kokusu olmasa şahane bir şey olurdu sanırım :)
    ama valla tadını merak ettim.. Ellerine sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. valla çok güzel görünüyor özellikle kış aylarında sabah kahvaltısında taze çay yanında ohhh misss

    YanıtlaSil
  6. ÇEMEN ANNEM ÇOK YAPAR. BİZDE SUCUK YADA EKMEK ÜSTÜNE SÜRÜLÜR. HİÇ AKLIMA GELMEMİŞTİ PİZZA YAPMAK. KESİNİLİKLE SÜPER FİKİR ELLERİNE SAĞLIK CANIM.

    YanıtlaSil
  7. ne güzel görünüyorlar elimi uzatıp bi tane alabilseydim keske:))kalabalık misafirler için sunumu kolay ve şık güzel bi tarif olmus..

    YanıtlaSil
  8. çok güzel olmuş ellerıne sağlık

    YanıtlaSil
  9. Off çemene bayılırım...peynirsiz olanlar benim dimi :)) sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. anaammm ne güzel görünüyor! ama ben hiç yaş mayalı falan hamur hazırlamadım. hem üşeniyorum hem de cesaret edemiyorum :(

    YanıtlaSil
  11. çemene bayılırım ellerine sağlık sağlıkla kal...

    YanıtlaSil
  12. çemene bayılırım ellerine sağlık sağlıkla kal...

    YanıtlaSil
  13. Eline sağlık arkadaşım ne güzel olmuşlar minik minik bir iki lokmalık sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. Bahar hanımcım elerine sağlık canım harika görünüyorlar
    sevgile:)

    YanıtlaSil
  15. Ellerine sağlık baharcım pastırmalı gibi olmuştur süper valla...

    YanıtlaSil

Blog hesabi olmayanlar arkadaşlar, yorum yazmak isterseniz:anonim bölümünü işaretledikten sonra yorumunuzu yazabilirsiniz.Adınızı yazmayı unutmayın.
Teşekkürler.