14 Eylül 2011 Çarşamba

Kıymalı Patatesli Pide


Ev usulü kapalı nefis yumuşacık bir pide denemenizi öneriyorum.

Malzemeler:10 adet
  • 1 su bardağı ılık süt
  • Yarım su bardağı ılık su
  • Yarım paket yaş maya 
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 2 tatlı kaşığı toz şeker
  • Yarım çay bardağı sıvı yağ
  • Aldığı kadar un(yumuşak bir hamur)
İç malzemesi için:
  • 200 gr kıyma
  • 4 orta boy patates
  • 1 adet kuru soğan
  • 2 yemek kaşığı sıvı yağ
  • Tuz,karabiber,pul biber,toz kırmızı biber,nane
  • Maydanoz
  • Kaşar peynir
Üzeri için:
  • Yumurta sarısı,sıvı yağ


Fırından çıktıktan sonra:
  • Tere yağ
Yapılışı:
  • Ilık süt ve ılık suyu yoğurma kabına alın.
  • Yaş mayayı ekleyin ve iyice erimesini sağlayın.
  • Sıvı yağı ilave edin.
  • Bir miktar una tuz ve toz şekeri karıştırın.
  • Azar azar un ilavesi ile hamuru hazırlayın.
  • Elinizi yağlayın ve hamurdan 10 adet beze hazırlayın.
  • Elinizi azar azar yağlayarak bezeleri tezgahın üzerinde yuvarlayın.
  • İç harç için kuru soğanı yemeklik doğrayın ve sıvı yağında kavurun.
  • Kıymayı ekleyin kavurun.
  • Patateslerin kabuklarını soyun küp küp doğrayın.Baharatları ekleyin.Maydanoz ekleyin.
  • 5 dk kadar ocakta kavurduktan sonra ılınması için kenara ayırın.
  • Merdane yardımı ile bezeleri uzunlamasına açın.
  • Kıymalı karışımdan koyun dilerseniz üzerine rendelenmiş kaşar serpiştirin ve kenarından içeri kapatın diğer kenarı da onun üzerine kapatın.
  • Yumurta sarısını çok az sıvı yağ ile karıştırıp pidelerin üzerine sürün.
  • 170 derece fırında kızarana kadar pişirin.
  • Fırından çıkınca üzerine bolca tere yağı sürün.


19 yorum :

  1. ohh mis gibi olmuş yanında ayranla ne güzel yenir ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  2. ne kadar da güzel görünüyor! myalı tarif hiç denemedim. bana çok zor geliyor nedense. yada üşeniyorum :P Beklemek falan. instant maya kullanıyorum ama o da bu mayanın tadını vermiyor.

    YanıtlaSil
  3. Canım ellerine sağlık kokusu burnuma
    geldi sanki öpüyorum.

    YanıtlaSil
  4. canım harika olmuş ellerıne sağlık

    YanıtlaSil
  5. Şöyle elimi uzatıp ta alıversem ne güzel olurdu :)
    Bir tane bana,bir tane oğluşa :)
    Ellerine sağlık canım..
    Mimin var bende :)

    YanıtlaSil
  6. hmm nefis görünüyor, kıymayla patates ne çok yakışır:) eline sağlık!

    YanıtlaSil
  7. olsa ne yerdim şimdi kim takar kiloları bu pideyi görünce ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  8. tarif listeme eklendi harika görünüyor ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  9. ellerine sağlık canım harika görünüyor

    YanıtlaSil
  10. Ellerinize saglik. Goruntusu oldukca hos.

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  11. pideeee:)))
    çok sevip, yapıp bide utanmadan yiyorum evet yapıyorum:))
    hatta bu pazar yapmıştım kahvaltıya kalanlarda gelen misafirlerime nasip oldu:)
    seninde ellerine sağlık balım:))

    YanıtlaSil
  12. Çok nefis görünüyor, hele kahvaltı etmemiş biri için !:)

    Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  13. nefisss görünüyor..ellerine sağlık..sevgiler

    YanıtlaSil
  14. of of.. görüntü böyleyse tadını düşünmek bile istemiyorum.. ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  15. OYYYY muhteşem. Evdekiler herhalde bana yap yap yap deiye bağırırırlardı.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  16. çay var yanına da bupide olsa değmeyin keyfime nasıl lezzetli gözüküyor anlatamam tamam en iyisi mutfağa yollanayım belliki açıkmışım : ) ellerine sağlık bu arada :)

    YanıtlaSil
  17. walla kaç gündür yapasım var resimleri görünce iyice canım çekti. ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  18. Allah'hım epeydir yemedim ve inanılmaz canım çekiyor.
    Ellerine sağlık hayatım..
    Nefisssssssss..

    YanıtlaSil
  19. Offf offf off patatesli pideyi oldum olası çok severim.Ellerine sağlık nefis bir görüntü.

    YanıtlaSil

Blog hesabi olmayanlar arkadaşlar, yorum yazmak isterseniz:anonim bölümünü işaretledikten sonra yorumunuzu yazabilirsiniz.Adınızı yazmayı unutmayın.
Teşekkürler.